Eerstvolgende les

Nog geen komende datum bekend.

Bekijk volledige agenda
Oefenlocatie

Dorpshuis Ons Dorpsleven
Poelvoordestraat 3
4431 BP 's-Gravenpolder

Over ons

Wij zijn een actieve vereniging met enthousiaste leden, 2 kaderinstructeurs en LOTUS medewerkers die zich vol overgave inzetten voor datgene waar EHBO voor staat: het op verantwoorde wijze eerste hulp verlenen bij plotselinge optredende stoornissen in de gezondheidstoestand van de medemens.

Om dit verantwoord te kunnen doen kan men bij onze vereniging behalve cursussen volgen ook herhalingslessen bijwonen. Als vereniging hebben wij een vrijwillige dienstverlening.

De Kon. Ned. Ver. E.H.B.O. afdeling ‘s-Gravenpolder is een afdeling met leden waar we trots op zijn.

De vereniging is opgericht in 1951. Burgemeester Jansen vroeg aan dr. Nieuwenhuize om de bewoners van ‘s-Gravenpolder te onderwijzen in het geven van eerste hulp bij ongelukken. Er schreven 51 dorpelingen in voor de cursus. Inmiddels is er veel veranderd. Zo worden de lessen nu door een kaderinstructeur gegeven, en niet meer door een arts. Ook de lesstof van de EHBO is door de jaren heen al heel wat aangepast.